Nog 6 dagen - Reisverslag uit Steenwijk, Nederland van Myrna Damstra - WaarBenJij.nu Nog 6 dagen - Reisverslag uit Steenwijk, Nederland van Myrna Damstra - WaarBenJij.nu

Nog 6 dagen

Blijf op de hoogte en volg Myrna

23 Februari 2018 | Nederland, Steenwijk

Hey bloglezer,

Hierbij mijn allereerste blog ooit:)

Eindelijk is het dan zo ver. Een jaar geleden ben ik begonnen met solliciteren op school, voor een buitenland stage. Die sollicitatie bestond uit het schrijven van een brief, een gesprek in het Engels en de goedkeuring van mijn studieloopbaan begeleider. Na een poosje afwachten kregen we (een vriendin van mij, we gaan samen naar Ghana) bevestiging van school en van het ziekenhuis in Ghana dat we mochten komen:)

Toen begonnen de voorbereidingen die bestonden uit het volgen van Engelse lessen, het aanvragen van een visum, het halen van de vaccinaties en nu als laatste het inpakken van de koffers. Ja je leest het goed:) koffers. We mogen 2 grote koffers mee, hoe chill:) En nu is het dan echt bijna zo ver.

Over 6 dagen vlieg ik op donderdagmorgen naar Ghana. Al sinds het begin van mijn opleiding (verpleegkunde) wil ik graag stagelopen in een Afrikaans land. Dit om te ervaren hoe het is om in zo'n land te wonen en hoe de gezondheidszorg daar eruit zier. Het wordt geen standaard stage, zoals ik er hier in Nederland al 3 heb gehad, maar het is voor de minor transcultural nursing. Hiervoor is het bedoeling dat we gaan werken in het ziekenhuis en dat we ook de cultuur in Ghana gaan bekijken en analyseren.

Volgens de weerberichten krijgen we hier in Nederland nog een soort van echte winter, en in Ghana is het momenteel tegen de 30 graden:) Dus ik zal nog even van dit echte winterweer genieten, hahaha niet dus...

Ik zal jullie middels deze blog op de hoogte houden van alles wat ik beleef in Ghana:)

Met vriendelijke en vreugdevolle groetjes,

Myrna



  • 25 Februari 2018 - 11:53

    Beppe Damstra :

    Lieve Myrna

    Nu is het bijna zover,
    Spannend maar ook heel erg leuk.
    We zien er naar uit om jou belevenissen te lezen,
    Geniet ervan.......

    Heel goede leerzame reis.
    En een dikke hugg van pake en beppe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrna

Student HBO-V

Actief sinds 23 Feb. 2018
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 6246

Voorgaande reizen:

23 Februari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

01 Maart 2018 - 24 Mei 2018

Buitenlandstage Ghana

Landen bezocht: